پمپ آب ابارا

پمپ آب داخل واحد را بشناسید!

شما هم با مشکل کمبود آب یا کاهش فشار آب در منزل خود مواجه هستید؟ امروزه به دلیل افزایش روزافزون جمعیت، کاهش فشار آب به یکی از مشکلات رایج تبدیل شده است که می‌توان آن را با پمپ‌های آبِ کوچک حل کرد. برای انتخاب بهترین پمپ آب داخل واحد لازم است به فاکتورهایی مثل میزان فشار آب، تعداد طبقات، میزان نیاز به آب، متراژ فضا، بودجه و  غیره دقت کرد. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید و به دنبال برطرف کردن آن هستید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

پمپ آب داخل واحد؛ بهترین راه‌حل برای افزایش فشار آب

پمپ آب داخل واحد بی صدا در دستة پمپ‌های آب خانگی قرار می‌گیرد. این پمپ، سایز کوچک‌تری در مقایسه با پمپ‌های قوی دارد. از جمله ویژگی‌های این پمپ می‌توانیم به صدای کم، عدم نیاز به اتومات پمپ و وزن سبک آن اشاره داشته باشیم. همچنین، پمپ داخل واحد در مقایسه با سایر پمپ‌ها قیمت ارزان‌تری نیز دارد. با تکیه بر ویژگی‌هایی که این پمپ دارد، می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای هر واحد آپارتمان به منظور افزایش فشار آب باشد.

3 نوع پمپ آب داخل واحد بی صدا

پمپ داخل واحدی در مدل‌های مختلفی طراحی و عرضه می‌شود. هر یک از این پمپ‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

1. پمپ آبگرمکن

پمپ آب داخل واحدی آبگرمکنی در دو نوع: دستی و اتوماتیک (هوشمند) تولید می‌شود. این دستگاه که زیر مجموعه پمپ آب داخل واحد هوشمند است، در داخل واحدهای مسکونی و تجاری با هدف افزایش فشار و آبِ گرم، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله ویژگی‌های این پمپ می‌توانیم به بی‌صدا بودن، مصرف بهینه انرژی، اندازه کوچک و توزیع یکنواخت آب در سراسر واحد اشاره داشته باشیم.

2. پمپ پکیج  یا پمپ سیرکولاتور (سیرکوله)

پمپ سیرکولاتور (Circulator Pump) که گاهی به عنوان پمپ پکیج نیز شناخته می‌شود، یک نوع پمپ گریز از مرکز است که برای به گردش درآوردن آب در یک سیکل بسته استفاده می‌شود. این پمپ‌ها بخش مهمی از سیستم‌های حرارت مرکزی ساختمان، تهویه مطبوع و سیستم‌های آب گرم خانگی هستند. چون فشار آب را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

کاربرد اصلی این پمپ‌ها در گردش دادن آب گرم در سیستم‌های تهویه مطبوع و گرمایشی است تا اطمینان حاصل شود که گرما به طور یکنواخت در تمام قسمت‌های ساختمان توزیع می‌شود. این پمپ‌ها می‌توانند آب را در بازه دمایی ۱۰۰ تا ۱۳۰ درجه سانتی‌گراد پمپاژ کنند و به دلیل عملکرد کم صدا و مصرف انرژی بهینه، بسیار محبوب هستند.

پیشنهاد مطالعه: پمپ سیرکولاتور چیست؟

 

3. پمپ زیر سینک (مینی پمپ)

پمپ زیرسینک یکی نوع پمپ آب داخل واحد است که برای استفاده در داخل تک واحدها کاربرد دارد. این پمپ وزن و ابعاد کوچکتری نسبت به انواع پمپ‌ خانگی دارد. اگرچه که این پمپ تحت عنوان «پمپ زیر سینک» شناخته می‌شود؛ اما دلیل بر ضرورت نصب آن زیر سینک ظرفشویی نیست. البته این پمپ در بالکن، زیر پکیج، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و به دور از اتاق خواب نیز قابل نصب است.

مزایای پمپ زیرسینک:

  • وزن کم و ابعاد کوچک که باعث می‌شود برای کاربردهای قابل حمل مناسب باشد.
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه.
  • عدم نیاز به تغییر در سیستم لوله‌کشی برای نصب آن.

کاربردهای پمپ زیرسینک:

  • افزایش فشار آب در داخل آپارتمان‌ها و ساختمان‌های مسکونی.
  • استفاده در دستگاه‌های هواساز و کولر آبی.
  • استخرهای پرورش ماهی جهت اکسیژن‌سازی.
  • آکواریوم‌های ماهی جهت سیرکوله کردن آب داخل آن.

معایب پمپ زیرسینک:

  • توان و قدرت کمتر نسبت به پمپ‌های بزرگ‌تر که آن‌ها را برای واحدهای با متراژ بالا نامناسب می‌کند.
  • پمپ آب داخل واحد زیر سینکی، فاقد سیستم مکش است و تنها در صورت وجود جریان آب ورودی می‌توانند کار کنند.

آیا می‌توان از پمپ آب جتی، محیطی و بشقابی در داخل واحد استفاده کرد؟

انواع پمپ‌های آب جتی، بشقابی و محیطی در دستة پمپ‌های آب خانگی قرار می‌گیرند، اما پمپ‌های نامبرده در زمان کارکرد صدای نسبتاً زیادی تولید می‌کنند. بنابراین جزو پمپ آب داخل واحد به‌شمار نمی‌روند. پمپ بشقابی در مقایسه با محیطی و جتی صدای کم‌تری تولید می‌کند. بااین‌حال قابل استفاده در داخل واحد مسکونی نیست. چراکه پمپ‌های بشقابی هواخنک هستند و اگر در فضای بسته و حتی عایق صوتی محبوس شوند، عملیات خنک‌کاری آن‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

آیا توجه به قدرتِ پمپ افزایش فشار آب داخل واحد اهمیت دارد؟

پمپ‌های آب از نظر اسب بخار یا توان به انواع مختلف نیم اسب، یک اسب، یک‌و‌نیم اسب و دو اسب تقسیم می‌شوند. اصولاً پمپ‌های نیم اسب در مقایسه با سایر پمپ‌ها قدرت و توان کم‌تری و به تبع صدای دارند. این مدل از پمپ‌ها بهترین انتخاب برای ساختمان‌های یک طبقه که حداکثر متراژ 150 متر دارند، محسوب می‌شوند.

بهترین پمپ آب داخل واحد کدام است؟

به طور معمول پمپ‌های آب داخل واحدی، زیرمجموعه مینی پمپ‌ها به حساب می‌آیند که در انواع ولتاژها طراحی و عرضه می‌شوند. در بین انواع پمپ‌های خانگی و داخل واحدی که در بازار موجود است، پمپ سیرکولاتور ابارا (Ebara) می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. چون مشکلی که بسیاری از مردم با آن دست‌‌و‌پنجه نرم می‌کنند،‌ تأمین آب گرم است. پمپ سیرکوله به میزان قابل توجهی فشار آب و تامین آب گرم را برای سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گرمایشی مثل پکیج و آبگرمکن را بیشتر می‌کند.

این مدل پمپِ آب، برای داخل واحد به گردش آب در یک سیکل بسته کمک خواهد کرد. همچنین، پمپ سیرکولاتور جزو پمپ‌های سانتریفیوژ نیز است که قابلیت پمپاژ سیالات تا دمای ۱۰۰ الی ۱۳۰ درجه را دارد. این دستگاه بدنه‌ای از جنس چدن یا استیل دارد و پروانه آن از استیل، برنج یا چدن ساخته می‌شود. نصب پمپ آب داخل واحد سیرکوله بسیار ساده است.

از دیگر ویژگی‌هایی که این پمپ دارد می‌توانیم به مصرف انرژی بهینه اشاره داشته باشیم. این دستگاه در اندازه‌های نیم الی شش اینچ طراحی و عرضه می‌شود.

نکاتی برای خرید پمپ آب داخل واحد

اگر قصد خرید مینی پمپ افزایش فشار آب داخل واحد یا هر پمپ آب مناسب برای ساختمان را دارید، پیشنهاد می‌شود نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • هد پمپ: به میزان ارتفاعی که پمپ قابلیت انتقال آب را داشته باشد، هد پمپ می‌گویند. هر اندازه این مقدار بیش‌تر باشد، توانایی پمپ برای پمپاژ به ارتفاع بالاتر، بیش‌تر خواهد بود.
  • میزان آبدهی یا دبی: منظور از دبی میزان حجم خروجی آب از دهانه پمپ است که براساس واحد متر مکعب بر ساعت اندازه‌گیری می‌شود. به طور معمول انواع پمپ آب داخل ساختمان با دبی‌های کم تولید می‌شوند.
  • قدرت پمپ: در حالت کلی پمپ آب داخل واحد توان ضعیفی دارد؛ اما باید به متراژ واحد توجه داشت و در صورت نیاز اقدام به خرید پمپی با قدرت بالاتر کرد.
  • صدای پمپ آب: از آن جایی که پمپ‌های داخل واحد فاصله کمی با شیرآلات ساختمان دارند، صدای آن‌ها در زمان استفاده شنیده می‌شود. ازاین‌رو، باید پمپی را خرید که کم‌ترین صدا را تولید کند.
  • ابعاد پمپ: بهترین پمپ برای داخل واحد، پمپی است که ابعاد کوچکی داشته باشد. توصیه می‌شود در زمان خرید ابعاد و وزن پمپ را براساس محیط نصب آن تعیین کنید.
  • کیفیت پمپ: هرچقدر در ساختار پمپ از مواد اولیه مرغوب‌تری استفاده شده باشد، کیفیت آن بیش‌تر خواهد بود. معمولاً پروانه‌های پمپ که از جنس برنج تولید می‌شوند، در مقایسه با متریال دیگر مثل چدن و فولاد ضدزنگ کیفیت بهتری دارند.

قیمت پمپ آب داخل واحد آپارتمان چقدر است؟

قیمت پمپ سیرکولاتور، مینی پمپ و پمپ آبگرمکن داخل واحد آپارتمان براساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود:

  • برند سازنده پمپ: برندهای مختلفی در زمینه تولید پمپ آب فعالیت دارند که یکی از معتبرترینِ آن‌ها، برند ایتالیایی ابارا (Ebara) است. هرچقدر اعتبار یک برند بیش‌تر باشد، به تبع کیفیت محصول و قیمت آن بالاتر است.
  • توان و ظرفیت پمپ: پمپ‌هایی که دارای توان و دبی بیش‌تری هستند، برای ساختمان‌های بزرگ‌تر استفاده می‌شوند و قیمت بالاتری نیز دارند.
  • متریال ساخت: اگر در ساختار پمپ آب از مواد اولیه باکیفیت مثل استنلس استیل استفاده شود، قیمت آن بیش‌تر خواهد بود.
  • نوع سیستم کنترلی: قیمت پمپ آب بی صدا برای داخل واحد با سیستم کنترلی پیشرفته‌تر، بالاتر است.
  • هزینه نصب و لوله‌کشی: هر اندازه هزینه نصب و لوله‌کشی پمپ بیش‌تر باشد، در مجموع هزینه پمپ آب داخل واحد بیش‌تر خواهد شد.

بنابر موارد فوق، پمپ آب داخل واحد آپارتمان قیمت متغیری دارد. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت دقیق پمپ آب کوچک داخل واحد آپارتمان با شرکت پایا گسترش خورشید تابان تماس بگیرید.

سخن پایانی

پمپ آب داخل واحد راهکاری مقرون به صرفه و کاربردی برای افزایش فشار آب در داخل واحد است. این پمپ انواع مختلفی دارد و می‌توان از آن در زیر سینک، پکیج، آبگرمکن، پکیج و غیره استفاده کرد. ابارا همواره کنار شماست؛ برای خرید بوستر پمپ تا انواع پمپ‌های کوچک. می‌توانید با ما تماس بگیرید.

 

اتومات پمپ آب قیمت
تعمیر ست کنترل پمپ آب
اتوماتیک پمپ آب پنتاکس
ست کنترل پنتاکس
قیمت مخزن پمپ آب خانگی
قیمت پمپ آب

کلید اتوماتیک پمپ آب
قیمت مخزن پمپ آب خانگی
قیمت پمپ آب
تعمیر ست کنترل پمپ آب
اتوماتیک پمپ آب پنتاکس
قیمت ست کنترل