دسته‌بندی نشده

پمپ آب پنتاکس؛ همه چیز در مورد آن

پمپ‌های آب پنتاکس (pentax) از بهترین برندهای پمپ آب خانگی و صنعتی ایتالیایی است. این پمپ با طراحی های متنوع برای کاربردهای مختلف از جمله خانگی، کفکش، لجن‌کش و شناور به بازار عرضه می‌شوند. اگر به دنبال خرید یک پمپ آب خانگی با کیفیت هستید، پمپ آب پنتاکس بهترین گزینه برای شما است. در ادامه مقاله، به معرفی انواع پمپ‌های آب پنتاکس همراه با مشخصات فنی و عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن‌ها می‌پردازیم. علاوه‌بر این، به شما می‌گوییم که چگونه پمپ‌ اصلی پنتاکس را از نسخه تقلبی آن تشخیص دهید.

انواع پمپ آب پنتاکس  از نظر کابرد

شرکت پنتاکس ایتالیا یکی از بزرگترین و معتبرترین تولیدکنندگان انواع پمپ‌ها در ایتالیا و سراسر جهان است. این شرکت، پمپ‌های متعددی را برای مصارف و کاربردهای مختلف طراحی می‌کند. برخی از این پمپ‌ها شامل پمپ آب خانگی، پمپ کشاورزی و پمپ صنعتی است که در ادامه به انواع آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

۱.  پمپ آب خانگی

۲. پمپ کف‌کش پنتاکس

۳.  پمپ لجن‌کش پنتاکس

۴.  پمپ شناور پنتاکس

۵.  پمپ طبقاتی پنتاکس

۶. انواع پمپ‌های سانتریفیوژ صنعتی

چگونه پمپ آب پنتاکس اصلی را با تقلبی تشخیص دهیم؟

پمپ آب خانگی پنتاکس ایتالیایی یکی از محصولات با کیفیت و مرغوبی است که در سال‌های گذشته توانسته اعتماد مشتریان را به دست آورده و محصولی خوب و مقرون‌به‌صرفه به بازار عرضه کند. اگر قصد خرید پمپ آب خانگی پنتاکس را دارید، باید نکاتی را بدانید تا نمونه اصلی از تقلبی آن را به‌راحتی تشخیص دهید. در ادامه، به شما چند روش برای تشخیص پمپ پنتاکس اصلی از تقلبی می‌پردازیم.

1. قاب پشتی (قاب فن):

+ در پمپ آب پنتاکس اصلی، قاب پشتی دارای لوگوی پنتاکس است.

ـ در پمپ آب تقلبی، این لوگو وجود ندارد.

 2. خازن:

+ نوشته‌های روی خازن در پمپ اصلی پررنگ‌تر و واضح‌تر از نمونه کپی است.

ـ در پمپ تقلبی، نوشته‌ها کم‌رنگ‌تر هستند.

3. پایه:

+ پمپ پنتاکس اصل، پایه ندارد.

ـ در پمپ تقلبی، یک پایه در زیر درپوش پشتی قرار دارد.

4. کیفیت تراش قطعات و بدنه:

+ در پمپ تقلبی، کیفیت تراش قطعات و بدنه پایین‌تر است.

ـ تمامی قطعات و بدنه پمپ اصلی، کیفیت بالایی دارد.

5. پلاک اطلاعات فنی:

+ در پمپ اصلی، پلاک اطلاعات فنی دارای نشان تجاری، شماره سریال، حک لیزری و غیره است.

ـ در پمپ تقلبی، این پلاک نشان‌های مشابه را ندارد.

این نکات را می‌توانید به عنوان راهنمایی برای تشخیص پمپ آب پنتاکس اصلی از تقلبی استفاده کنید. همیشه توصیه می‌شود که از فروشندگان معتبر و مورد اعتماد خرید کنید تا از اصل بودن محصول مطمئن شوید.

انواع پمپ آب خانگی پنتاکس

پمپ آب خانگی یکی از پرکاربردترین پمپ‌های آب در بازار است که مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفته است. پمپ آب خانگی برند پنتاکس به دلیل کیفیت بالا، جز پُرفروش‌ترین پمپ‌ آب خانگی در بازار شناخته شده که در ادامه به لیست انواع پمپ آب خانگی پنتاکس اشاره خواهیم کرد:

  • پمپ آب پنتاکس بشقابی
  • پمپ آب محیطی پنتاکس
  • پمپ آب جتی پنتاکس
  • پمپ آب خودمکش
  • پمپ آب شناور

همه این پمپ ها در مدل‌های گوناگون با توان مختلف عرضه می‌شوند. اما از پمپ آب خانگی با توانِ یک اسب بخار، استقبال بیشتری شده است. در زیر انواع پمپ آب پنتاکس را همراه با مشخصات فنی معرفی خواهیم کرد:

پمپ آب محیطی پنتاکس سری PM

پمپ خانگی پنتاکس از سری PM یک نوع پمپ جابه‌جایی مثبت با خاصیت خودمکش است که برای مصارف خانگی و کاربردهای صنعتی کوچک استفاده می‌شود. جنس بدنه پمپ از نوع چدن و جنس پروانه پمپ از برنج است.

اطلاعات دقیق‌تر در تصویر زیر قابل مشاهده است.

پمپ آب محیطی پنتاکس سری CP

پمپ آب پنتاکس از سری CP، از نوع پمپ‌های جابه‌جایی مثبت محیطی است که برای سیستم‌های کوچک خانگی و کاربردهای صنعتی ساده استفاده می‌شود. پوشش جلوی پمپ از برنج ساخته شده است که از مسدود شدن پمپ جلوگیری می‌کند، و جنس پروانه پمپ از برنج، همچنین سایر قسمت‌های بدنه پمپ از چدن ضدِزنگ تهیه شده‌اند.

پمپ آب جتی پنتاکس سری CAM

یکی از پمپ‌های معروف برند پنتاکس، پمپ آب جتی سری CAM است که بازار خوبی دارد. این سری پمپ جتی با توان‌های 0.6 الی 1 اسب بخار تولید می‌شود و علاوه بر استفاده‌های خانگی، در آبیاری زمین‌های کشاورزی و باغات کوچک و تخلیه آب از مخازن و استخرهای کوچک نیز استفاده می‌شود.

پمپ آب جتی پنتاکس سری JMC

پمپ آب جتی پنتاکس از سری JMC، یک نوع سانتریفیوژ خودمکش است که برای تامین آب و انتقال آب ذخیره‌شده در یک استخر یا مخزن به‌کار می‌رود. این پمپ همچنین برای کاربردهای آبیاری باغبانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پمپ آب شناور پنتاکس سری  PES5

پمپ شناور کفکش پنتاکس از سری 5PES، یک نوع مستغرق در آب با قطر بدنه 5 اینچ است. تمام اجزای این پمپ شناور، از جمله بدنه، پروانه و دیفیوزر، از جنس استیل 304 ساخته شده‌اند. این پمپ شناور پنتاکس، در دو نوع تکفاز و سه فاز موجود است و نوع تک‌فاز آن دارای خازن داخلی و محافظ موتور حرارتی است. سری 5PES برای جمع‌آوری آب باران، انتقال آب از چاه‌ها و چشمه‌ها کاربرد بالایی دارد.

پمپ آب شناوری پنتاکس سری  S/A4

پمپ شناور پنتاکس از سری 4S/A، یک نوع سانتریفیوژ طبقاتی مستغرق در آب است که برای چاه‌های 4 اینچ مناسب است. جنس بدنه این پمپ از استیل و جنس پروانه و دیفیوزر از پلی‌کربنات با رینگ سایشی استیل ساخته شده‌اند. موتور این سری از پمپ شناور پنتاکس، با استاندارد NEMA طراحی شده و کاربرد اصلی آن در حوزه کشاورزی و عمرانی است.

پمپ آب پنتاکس سری CAB

پمپ سانتریفیوژ پنتاکس سری CAB برای تامین آب در سیستم‌های خانگی کوچک و متوسط و همچنین برای استفاده در مصارف صنعتی با کاربردهای ساده مناسب است. این پمپ، علاوه بر امکان پمپاژ مایعات، دارای قابلیت خودمکشی و پمپاژ مایعات همراه با گاز است.

پمپ آب پنتاکس سری MPX

پمپ پنتاکس MPX یک پمپ سانتریفیوژ چند مرحله‌ای، افقی و خودمکش است. این پمپ برای استفاده در ساختمان‌های کوچک و برای تامین فشار آب در کاربردهای کوچک تا متوسط مناسب است. پمپ پنتاکس MPX قابلیت مکش مایعات مخلوط با هوا یا گاز را دارد.

پمپ آب پنتاکس سری INOX

پمپ آب برندِ پنتاکس سری INOX یک پمپ سانتریفیوژی است که برای تامین آب در سیستم‌های خانگی کوچک و متوسط، همچنین برای استفاده در مصارف صنعتی با عملکرد متوسط مناسب است. پروانه پمپ از جنس پلاستیک مهندسی (نوریل) تهیه شده است و در برخی موارد از جنس استیل 304 است. بدنه پمپ از فولاد ضدِزنگ ساخته شده است که می‌توان از این پمپ‌ برای مصارف باغبانی و مزارع کشاورزی بهره برد.

پمپ آب پنتاکس سری CR

پمپ پنتاکس CR یک پمپ گریز از مرکز محسوب می‌شود که مناسبِ مصارف کشاورزی کوچک تا متوسط و همچنین آبیاری زمین‌های باغی است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پمپ پنتاکس CR، داشتن پروانه باز است که قادر به پمپاژ سیالات حاوی مواد جامد تا حداکثر 10 میلی‌متر است.

پمپ آب پنتاکس سری CA/CAX

پمپ سانتریفیوژ افقی CA/CAT با رعایت استانداردهای جهانی EN 733 تولید شده است. این سری از پمپ‌های پنتاکس از نوع پمپ تک هستند که نیاز به اتصال به یک الکتروموتور دارند. این پمپ‌ها برای مصارف کشاورزی و سیستم‌های آتش‌نشانی بسیار مناسب هستند. جنس پروانه پمپ سری CA/CAT از چدن ضدزنگ، برنز و استیل است. اما پمپ پنتاکس با سری CAX از جنس استیل ساخته شده است. بدنه پمپ پنتاکس با سری CA/CAT از جنس چدن ضدِزنگ است در صورتی که بدنه پمپ پنتاکس با سری CAX از جنس استیل 316 است.

راهنمای خرید پمپ آب پنتاکس

برای خرید پمپ آب از برندِ پنتاکس، ابتدا باید به موقعیت و نیازهای آب مورد نیاز خود توجه کنید. به‌عبارت ساده‌تر برای استفاده در ساختمان باید تعداد طبقات، میزان مصرف آب و متراژ ساختمان را در نظر بگیرید و براساس این اطلاعات پمپ آب با مشخصات فنی مناسب مانند هد، دبی، توان، برند و کیفیت را انتخاب کنید. لازم است بدانید برندِ پمپ، نشانه کیفیت آن است و در افزایش طول عمر آن تاثیرگذار است.

 اگر یکی از نگرانی‌های اصلی شما هنگام خرید پمپ آب، صدای آن است، باید بدانید که برخلاف باور اشتباه و مرسوم در بازار، پمپ آب پنتاکس بی‌ صدا وجود ندارد و همه پمپ‌های آب با هر برندی به‌علت عملکرد بالا همراه با صدا هستند. اما صدای پمپ آب با توجه به برند و کیفیت آن متفاوت است که برند پنتاکس یکی از برندهایی است که محصولات پمپ آن صدای کمتری تولید می‌کنند.

نکته مهم دیگری که باید در نظر  بگیرید این است که برخی از پمپ‌ها از کلید اتوماتیک و ست کنترل برخوردارند که در کاربردهای خانگی، هزینه کمتری دارند.

شرکت پایا گسترش خورشید تابان نمایندگی پمپ آب پنتاکس ایتالیایی در ایران است. البته انواع محصولات پمپ آب خانگی، صنعتی و کشاورزی برندهای لئو، اِبارا و ایمکس را نیز ارائه می‌دهد. برای راهنمایی بیشتر می‌توانید از طریق همین سایت با تیم کارشناسان ما در این زمینه، ارتباط برقرار کنید.

پیشنهاد مطالعه: پمپ ابارا بهتر است یا پنتاکس

قیمت پمپ پنتاکس

قیمت پمپ آب پنتاکس خارجی بسته به نوع و مشخصات فنی آن متغیر است. اگرچه هزینه ابتدایی خرید پمپ آب پنتاکس اصل ممکن است بیشتر از بعضی از پمپ‌های دیگر باشد، اما با توجه به کارایی و کیفیت بالای آن، هزینه‌های تعمیر و نگهداری در طول زمان کاهش می‌یابد. از این رو، بسیاری از مصرف‌کنندگان، خرید پمپ آب پنتاکس ترجیح می‌دهند. در واقع قیمت پمپ آب خانگی ایتالیایی به عوامل و فاکتورهایی مانند مدل، توان، هد و دبی پمپ بستگی دارد. برای راهنمایی و اطلاع دقیق از قیمت پمپِ پنتاکس اصل می‌توانید از مشاورین و متخصصین ما در این زمینه کمک بگیرید.

جمع‌بندی

پمپ آب برند پنتاکس یکی از محصولاتِ با کیفیت ایتالیایی است. این برند انواع پمپ‌های آب برای استفاده‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی را در مدل‌های مختلف طراحی و تولید کرده است. پمپ آب پنتاکس خانگیِ این برند یکی از پرکاربردترین مدل‌ها در بازار است، بنابراین برای اطمینان از اصالت و کیفیت آن، بهتر است از طریق نمایندگی رسمی آن خرید کنید. همچنین هنگام خرید، به نکاتی مانند قیمت، عوامل موثر بر آن و انتخاب پمپ با صدای کمتر توجه ویژه داشته باشید. برای خرید بوستر پمپ و انواع پمپ های ابارا نیز می‌توانید با کارشناسان مربوطه سایت تماس بگیرید.