پمپ آب ابارا

پمپ خطی ویلو

پمپ خطی ویلو

برند ویلو یکی از بهترین و محبوب ترین برندهای موجود در بازار است که در زمینه تولید پمپ سیرکولاتور فعالیت می کند. پمپ خطی ویلو در سیستم های گرمایش و تهویه مطبوع بسیار کاربرد دارد و به صورت تک فاز و سه فاز جهت مصارف خانگی و صنعتی ارائه می شود.

شرکت ویلو از جمله برندهای قدیمی در جهان است که در سال 1872 در شهری به نام دورتموند آلمان تاسیس شد. امروزه بیش از 15 مجموعه در کل دنیا محصولات ویلو را تولید و روانه بازار می کنند.

آشنایی با پمپ سیرکولاتور

پمپ سیرکولاتور ویلو برای به گردش در آوردن آب گرم و سرد در یک سیستم بسته استفاده می شود و مناسب سیستم های تهویه مطبوع و حرارت مرکزی است. این مدل پمپ از مدل پمپ های سانتریفیو است که توانایی انتقال سیالات تا دمای 100 الی 130 درجه سانتی گراد را دارد. در سیستم های آب گرم خانگی مانند شوفاژ برای سیرکوله کردن آب از پمپ سیرکولاتور استفاده می شود. بدنه این پمپ از جنس مختلف ساخته می شود و صدای بسیار کمی دارد.

دور موتور پمپ های سیرکولاتور بین 1500  و 3000 دور است که مصرف انرژی بسیار کمی دارد و در رده های A و B گنجانده می شود. نصب این پمپ ها بسیار آسان است و هزینه نگهداری پایینی دارد. از دیگر نام های این پمپ می توان به پمپ آب در گردش، پمپ خطی، پمپ سیرکوله و پمپ آب گرم اشاره کرد که در تنوع بالایی تولید می شود.

انواع پمپ سیرکولاتور ویلو WILO

پمپ سیرکولاتور ویلو WILO به مدل های زیر تقسیم می شود:

  • پمپ سیرکولاتور ویلو مدل STAR-RS
  • پمپ سیرکولاتور ویلو مدل TOP-RL
  • پمپ سیرکولاتور ویلو مدل TOP-S
  • پمپ سرکولاتور ویلو مدل Veroline-IPL
کاربرد پمپ خطی ویلو

 این مدل پمپ ویلو برای زمینه های مختلف زیر استفاده می شود:

پمپ برگشت آب گرم مصرفی:

این پمپ برای به گردش در آوردن آب گرم داخل لوله ها و مخزن آب گرم استفاده می شود. این ابزار کمک می کند آب گرم همیشه در دسترس باشد.

پمپ آب گرم:

در صورتی که برای تهیه آب گرم مصرفی، از مبدل حرارتی یا منبع کوئلی آب گرم ایستاده استفاده شود، نیاز است حضور پمپ سیرکولاتور برای ارائه آب گرم شوفاژ ضروری است.

پمپ گردش آب شوفاژ:

استفاده از این پمپ موجب گردش آب گرم در سیستم گرمایش مرکزی، منطقه ای و سیستم آب گرم خانگی می شود.

سیرکولاتورهای خطی به خاطر داشتن هد و دبی پایین برای ساختمان های دارای ارتفاع کم استفاده می شود. به دلیل وزن و قدرت پایین به راحتی درون مدار قابل نصب است. نصب آن نیز باید به گونه ای باشد که قسمت های ورودی و خروجی در یک راستا قرار گیرد.

مزایای استفاده از پمپ سیرکولاتور ویلو

مزایای نصب این پمپ شامل موارد زیر است:

  • این پمپ صدای بسیار کمی نسبت به دیگر پمپ ها دارد.
  • تنوع آن بسیار بالاست و هر فردی می تواند با توجه به نیاز سیستم، پمپ مناسب را انتخاب کند.
  • به راحتی نصب می شود.
  • نیاز به سرویس دهی و تعمیر کمی دارد.
  • اجرای پمپ خطی ویلو موجب صرفه جویی در مصرف آب می شود و به کاهش مصرف انرژی کمک می کند.
  • برای پمپاژ آب های دارای دمای بسیار بالا می توان از این پمپ استفاده کرد، بدون این که دچار خرابی شود.

نحوه کارکرد پمپ سیرکولاتور ویلو

هنگام افزایش دمای آب در سیستم گرمایشی، آب گرم به سمت پمپ سیرکولاتور حرکت می کند. پمپ به کار می افتد و آب گرم از دهانه مکش وارد پمپ می شود. با انتقال انرژی الکتریکی به سمت الکتروموتور و سپس به ناحیه شفت، پروانه به حرکت در می آیند. چرخش پروانه ها باعث انتقال آب می شود و هنگام ایجاد نیروی گریز از مرکز، آب از محفظه خارج می شود. انرژی جنبشی منتقل شده به آب، سرعت آن را ارتقا می بخشد و آب با فشار بیشتر به سمت خروجی می رود. سپس درون لوله ها به جریان می یابد.

خرید پمپ سیرکولاتور ویلو

برای انتخاب پمپ سیرکولاتور مناسب از این برند باید برخی نکات را در نظر بگیرید، زیرا در صورت انتخاب نادرست سیستم سرمایش و گرمایش و دستگاه مطبوع قابل استفاده نخواهد بود. برای انتخاب پمپ سیرکولاتور ویلو باید بار حرارتی را بدست آورید. سپس هد و دبی را مشخص کنید. هد مناسب این ابزار با توجه به افت فشار محلی و افت فشار طولی سیستم حرارت مرکزی مشخص می شود. در موارد زیر به دیگر نکات مهم برای انتخاب پمپ خطی اشاره می کنیم:

  • این ابزار توانایی افزایش فشار سیستم را ندارد.
  • بر ارتفاع استاتیکی ساختمان غلبه نمی کند.
  • موجب اختلاف فشار دینامیکی می شود.
  • با توجه به افزایش ظرفیت حرارتی، به توان بالاتری نیاز است.
  • امکان نصب آن در مسیر برگشت وجود ندارد.
  • باید در مسیر رفت نصب شود.
قیمت خطی ویلو چقدر است؟

قیمت این پمپ به مدل آن بستگی دارد. هر چه توان پمپ بیشتر باشد، هزینه نهایی افزایش می یابد. ما به عنوان اولین و بزرگترن نمایندگی محصولات ابارا، در زمینه فروش انواع پمپ‌های پرفروش بازار ایران فعالیت داریم تا هموطنان محصولات ایتالیایی را به منصفانه‌ترین قیمت تهیه کنند.

خرید بوسترپمپ و انواع پمپ‌ها از ما، به معنای خریدِ اطمینان و رضایت است.

 

اتومات پمپ آب قیمت
تعمیر ست کنترل پمپ آب
اتوماتیک پمپ آب پنتاکس
ست کنترل پنتاکس
قیمت مخزن پمپ آب خانگی
قیمت پمپ آب

کلید اتوماتیک پمپ آب
قیمت مخزن پمپ آب خانگی
قیمت پمپ آب
تعمیر ست کنترل پمپ آب
اتوماتیک پمپ آب پنتاکس
قیمت ست کنترل