پمپ آب ابارا

پمپ افزایش فشار آب داخل واحد

پمپ افزایش فشار آب داخل واحد

خرید پمپ افزایش فشار آب داخل واحد یکی از پیشنهادهای مهم است که هیچ کس را پشیمان نمی کند. این پمپ داخل فضای خانه نصب می شود و مشکل افت فشار آب را رفع می کند. یکی از مشکلات اساسی هر خانواده ای، پایین آمدن فشار آب هنگام انجام کارهای روزانه است. با نصب این پمپ افزایش فشار را احساس می کنید و دیگر نگرانی بابت بروز اختلال در انجام کارهای روزانه ندارید.

پمپ آب داخل آپارتمانی چیست؟

از آنجا که فاصله زیادی را آب هدایت شده از منبع تا خانه یا ساختمان طی می کند، احتمال کاهش فشار دوباره آب وجود دارد. زیرا آب برای رسیدن به طبقات بالا با نیروی جاذبه مقابله می کند و این نیروی موجب کاهش سرعت جریان و کاهش فشار در طبقات بالاتر می شود.

پمپ افزایش فشار آب داخل واحد یک گزینه بسیار مناسب است که به کمک موتور و پروانه جریان آب را به گردش در می آورد و نحوه اجرا و نصب آن ها بسیار ساده است. معمولا پمپ های داخل واحد جز مینی پمپ ها هستند که در انواع ولتاژها طراحی می شوند.

چرا خرید پمپ افزایش فشار آب داخل واحد مهم است؟

دلایل که باعث می شود فرد برای خرید این مدل پمپ اقدام کند به شرح زیر است:

  • گاهی اوقات به خاطر هزینه های بالا و سروصدای زیاد پمپ های بزرگ تر، تمام همسایه ها راضی به انجام این کار نیستند.
  • برخی طراحی های خاص ساختمان باعث می شود نصب پمپ آب برای کل واحدها امکان پذیر نباشد.
  • در مواقعی که واحد ساختمان شما در بالاترین طبقه قرار دارد و دیگر واحدها با مشکل کاهش فشار مواجه نیستند، مجبور به نصب این پمپ خواهید بود.
  • اگر دیگر همسایه ها از پمپ آپارتمانی استفاده کنند، شما هم بهتر است با نصب آن مشکل کمبود آب را رفع کنید.

پمپ آب افزایش فشار داخل واحد همان پمپ آب خانگی است که در قدرت کمتر و اندازه کوچک تر طراحی می شود. این ابزار همانند دیگر پمپ ها دارای اجزای تشکیل دهنده پمپ است، اما نسبت به پمپ های دیگر سروصدای کمتری دارد. در واقع هر چه پمپ توان کمتری داشته باشد، صدای آن نیز کمتر است.

شرایط لازم برای نصب پمپ آب داخل واحد

قبل از خریداری پمپ افزایش فشار آب داخل واحد بهتر است برخی نکات را در نظر بگیرید. در صورت عدم توجه به این نکات ممکن است، به نتیجه دلخواه نرسید:

1.کمترین فشار آب داخل لوله

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید هنگام نصب پمپ آب داخل ساختمان در نظر بگیرید، وجود حداقل فشار آب داخل لوله آب ورودی واحد است. اگر آبی درون لوله وجود نداشته باشد، پمپ آب روشن نمی شود و به خوبی کار نمی کند. همچنین اگر در ساعاتی مختلفی هیچ آبی داخل ساختمان وجود ندارد و می خواهید برای رفع این مشکل پمپ خریداری کنید، کاملا در اشتباه هستید. زیرا تنها راه رفع مشکل قطعی و نبودن آب، نصب مخزن آب است.

2.دقت به نوع لوله کشی آب

از دیگر نکات مهم برای راه اندازی این پمپ توجه به نوع لوله کشی آب ساختمان است. لوله کشی به روش از بالا به پایین و از پایین به بالا انجام می شود. اگر لوله کشی ساختمان شما از بالا به پایین باشد، راه اندازی پمپ درون ساختمان بسیار راحت است. در غیر این صورت برای لوله کشی از پایین به بالا، باید ورودی آب اصلی به داخل واحد را در نظر بگیرید. سپس پمپ را در مسیر لوله نصب کنید.

3.بهره مندی از کنتور آب جداگانه

برای اجرای پمپ داخل آپارتمان باید کنتور مجزا برای آب داشته باشید. اگر از این پمپ با کنتور مشترک استفاده کنید، احتمال افت فشار آب برای دیگر همسایگان وجود دارد. تنها به یک شرط می توانید با کنتور مشترک از پمپ داخل ساختمان استفاده کنید و آن هم این است که دیگر همسایگان نیز این پمپ را نصب کرده باشد.

راهنمای خرید پمپ افزایش فشار داخل واحد

به کمک موارد گفته شده در ادامه می توانید مناسب ترین پمپ داخل واحد ساختمان خود را خریداری کنید:

  • هد پمپ

هد پمپ یکی از مهم ترین ویژگی ها برای انتخاب پمپ آب داخل ساختمان است. این ویژگی به مقدار ارتفاعی که قرار است پمپ آن را ارسال کند بستگی دارد. هر چه این مقدار بیشتر باشد، توانایی پمپ برای پمپاژ آب به ارتفاع بالاتر بیشتر است.

  • دبی پمپ

دبی به میزان حجم خروجی آب از دهانه پمپ اشاره دارد که بر حسب واحد متر مکعب بر ساعت مشخص می شود. معمولا بیشتر پمپ های داخل واحد با دبی های کم قابل تولید هستند. پس بهتر است به سراغ برندهای معتبری بروید که از میزان دبی آن ها مطمئن هستید و در مواقع کاهش فشار آب، نگرانی بابت فشار آب داخل ساختمان نداشته باشید.

  • صدای کم پمپ

یکی از ویژگی های مهمی که هنگام خرید این پمپ مطرح می شود، میزان صدای پمپ آب است. به دلیل فاصله کم پمپ با شیرآلات داخل ساختمان احتمالا صدای آن هنگام استفاده به گوش می رسد. پس در نتیجه باید صدای پمپ انتخابی به حدی باشد که موجب آزار و اذیت دیگر همسایگان نشود.

  • قدرت پمپ آب

اگرچه پمپ های داخل آپارتمان جز پمپ های دارای توان ضعیف است، اما باز هم باید توان مورد نظر را داشته باشد تا بتواند آب را با قدرت ایده آل پمپاژ کند. این ویژگی باید با توجه به انتظارات مصرف کننده انتخاب شود. برای مثال، در صورتی که متراژ واحد زیاد باشد، بهتر است قدرت پمپ را بالا انتخاب کنید.

  • ابعاد و وزن پمپ

اکثر پمپ های داخل ساختمان دارای ابعاد و اندازه های کوچکی هستند، اما توجه به این موضوع نیز مورد اهمیت قرار می گیرد. ابعاد و وزن این پمپ باید با براساس محیط نصب انتخاب شود. برای مثال، اگر قرار است پمپ زیر سینک ظرفشویی نصب شود، باید فضای کمتری را اشغال کند.

  • کیفیت طراحی پمپ

کیفیت پمپ به ویژگی هایی همچون بدنه، سیل مکانیکی، پروانه و ... بستگی دارد. جنس این ابزار از متریال های مختلف مانند چدن، برنج، فولاد ضدزنگ و ... قابل ساخت است که پروانه های از جنس برنج کیفیت بیشتری نسبت به دیگر متریال ها دارند و به راحتی آسیب نمی بینند.

معرفی بهترین پمپ افزایش فشار آب داخل واحد

یکی از پمپ های پرکاربرد داخل واحد، پمپ های سیرکولاتور هستند که به گردش آب در یک سیکل بسته کمک می کنند. این پمپ جز پمپ های سانتریفیوژ به حساب می آیند که قابلیت پمپاژ سیالات تا دمای 100 الی 130 را دارد. در واقع می تواند در تامین آب داغ سیستم های گرمایشی موثر باشد. بدنه این محصول از جنس چدن یا استیل است و پروانه آن از استیل، چدن یا برنج ساخته می شود. نصب پمپ های سیرکوله بسیار راحت است و صدای بسیار کمی نیز تولید می کند. از دیگر ویژگی های بارز آن می توان به مصرف انرژی بسیار کم اشاره کرد که معمولا در اندازه های نیم الی شش اینچ طراحی می شود.

قیمت پمپ آب داخل ساختمان برای افزایش فشار

قیمت این پمپ به عوامل مختلف بستگی دارد. اما معمولا به دلیل اندازه کوچک و توان کمتر نسبت به پمپ های پرقدرت، قیمت کمتری دارد. این پمپ ها جز پمپ های مقرون به صرفه به حساب می آیند و تنها با یک بار هزینه مناسب، به خوبی مشکل فشار آب مصرفی را رفع می کنند.

پمپ آب تک واحدی

کلام آخر

پمپ افزایش فشار آب داخل واحد پیشنهادی منصفانه برای جبران فشار کم واحدهای بالاتر است که عملکرد و قدرت نسبتا مناسبی دارد و به عنوان پمپ آب خانگی نیز شناخته می شود. با خرید این پمپ فشار کافی جهت مصرف آب تامین می گردد و برای استفاده یک خانواده کافی است. خرید بوسترپمپ و انواع پمپ‌ها از ما، یعنی خریدی با تضمین بهترین قیمت.

اتومات پمپ آب قیمت
تعمیر ست کنترل پمپ آب
اتوماتیک پمپ آب پنتاکس
ست کنترل پنتاکس
قیمت مخزن پمپ آب خانگی
قیمت پمپ آب

کلید اتوماتیک پمپ آب
قیمت مخزن پمپ آب خانگی
قیمت پمپ آب
تعمیر ست کنترل پمپ آب
اتوماتیک پمپ آب پنتاکس
قیمت ست کنترل