دسته‌بندی نشده

اتوماتیک پمپ آب ایرانی

دستگاه پمپ آب ساختمان قابلیت خودکار روشن و خاموش کردن پمپ، هنگام استفاده از آب را ندارد. بنابراین باید از تجهیزاتی به‌نام اتوماتیک پمپ آب برای قطع و وصلی خودکار کمک گرفت. اتوماتیک پمپ آب ایرانی با استفاده از سنسورهای فشار، به صورت هوشمند، فشار آب در سیستم را اندازه‌گیری کرده و در صورت نیاز هم فشار آب را تنظیم می‌کند هم پمپ را روشن یا خاموش می‌کند.

اگر می‌خواهید پمپ آب ساختمان شما، عمر بیشتری داشته باشد، حتما از اتوماتیک پمپ آب که با نام ست کنترل نیز شناخته می‌شود، استفاده کنید. این مقاله به شما کمک می‌کند تا  با انواع اتومات پمپ آب از نظر عملکرد، برند معتبر و کیفیت آن آشنا شوید.

انواع اتومات پمپ آب از نظر عملکرد

اتومات پمپ آب وظیفه خاموش و روشن کردن خودکار پمپ آب براساس فشار یا جریان آب درون لوله را دارد.  اتوماتیک پمپ آب ایرانی باشد یا ساخت دیگر کشورها، از نظر عملکرد به دو دسته کلی تقسیم می‌شود:

 1- اتوماتیک پمپ آب مکانیکی (پرشر سوئیچ):

ساده‌ترین و قدیمی‌ترین نوعِ اتوماتیک پمپ آب است که متشکل از یک فنر و دو کنتاکت الکتریکی است. عملکرد این دستگاه به این صورت است که  فنر توسط فشار آب فشرده می‌شود و هنگامی که فشار آب به حد مشخصی رسید، کنتاکت‌ها باز شده و دستگاه پمپ به‌صورت خودکار خاموش می شود. اما هنگامی که فشار آب کاهش یابد، فنر منبسط شده، کنتاکت‌ها بسته خواهند شد و پمپ آب به ‌صورت خودکار روشن می‌شود.

2- اتوماتیک پمپ آب دیجیتال (ست کنترل):

جدیدترین و پیشرفته‌ترین نوع اتوماتیک پمپ آب محسوب می‌شود که متشکل از یک برد الکترونیکی و یک سنسور فشار است. عملکرد آن به این صورت است که سنسور فشار میزان فشار آب را در لوله اندازه‌گیری می‌کند و به برد الکترونیکی انتقال می‌دهد. برد الکترونیکی با توجه به فشار آب دریافتی، پمپ را به‌صورت خودکار روشن یا خاموش می‌کند.

معرفی اتوماتیک پمپ آب ایرانی

افزایش طول عمر پمپ آب، به ست‌کنترلی بستگی دارد که انتخاب می‌کنید. اتوماتیک پمپ آب ایرانی که بخشی اساسی از سیستم‌های آبرسانی در ایران را تشکیل می‌دهند، در انواع مختلف و برای کاربردهای گوناگون تولید می‌شوند. این پمپ‌ها در مدل‌های متنوعی از جمله پمپ‌های خانگی، تاسیساتی و شوفاژی در بازار موجود هستند. شرکت‌های متعددی در ایران به تولید این پمپ‌ها می‌پردازند که هرکدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. برخی از اتومات‌های پمپ آب ایرانی که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد عبارتند از:

  • ست کنترل اتوماتیک ایدرو مدل 1
  • ست کنترل شوا SH-121
  • ست کنترل ایرانی شکوه مدل SH1
  • ست کنترل فوکا PC-19

اما اتوماتیک پمپ آب با توجه به اهمیت نقشی که در سیستم پمپاژ آب ساختمان‌ها، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. برای اینکه هم مصرف بیهوده برق ناشی از روشن بودن مداوم پمپ را کاهش دهد و هم از هزینه‌های احتمالی استهلاک پمپ، تعمیر و تعویض آن جلوگیری شود.

اما متاسفانه اتومات پمپ‌های ایرانی، باوجود پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر داشته‌اند، همچنان با چالش‌هایی روبرو هستند. بنابراین توصیه می‌شود از اتومات‌هایی با کیفیتِ بالا و معروف مثل برندهای ایتالیایی در بازار استفاده کنید تا از بابت هزینه‌ای که می‌کنید خیالتان آسوده باشد.

نقاط ضعف اتومات پمپ‌های ایرانی

یکی از نقاط ضعف اصلی اتومات پمپ‌های ایرانی، طول عمر نسبتاً پایین‌تر آن‌ها نسبت به نمونه‌های خارجی است. این مسئله می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های جانبی نگهداری و تعمیرات شود. علاوه‌بر این، کارایی این اتومات‌ها در واحدهای با تعداد بالا گاهی اوقات کمتر از حد انتظار است. اما طبق نظرات جمع‌آوری شده از کاربران، نکات منفی‌ای که اتوماتیک پمپ آب ایرانی دارند به شرح زیر است:

  • عدم کارکردن صحیح سیستم خاموش و روشن اتوماتیک
  • یکسره کار کردن و روشن ماندن‌های طولانی‌مدت
  • خاموش و روشن شدن‌های متوالی
  • ایجاد سر و صدا
  • داغ شدن زیاد پمپ
  • ضعیف بودن فشار آب در طبقات بالا
  • تنظیمات پیش‌فرض کارخانه برای همه پمپ‌ها که احتمالاً برای هر کاربردی مناسب نباشد.
  • تنظیم دشوار
  • عملکرد مکانیکی ضعیف
  • وابستگی به فشار آب

این نقاط ضعف نشان‌دهنده اهمیت انتخاب اتومات‌های پمپ آب با کیفیتِ بالا و نگهداری مناسب آن‌ها است تا از هزینه‌های اضافی و کاهش کارایی سیستم‌های آبرسانی جلوگیری شود.

پیشنهاد مطالعه: بهترین مارک اتومات پمپ آب

راهنمای خرید بهترین اتوماتیک پمپ آب

اتومات پمپ آب از تجهیزات ضروری است که باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. به همین دلیل می‌خواهیم شما را با برند با کیفیت ایتالیاییِ ابارا (ebara) آشنا کنیم. اتومات پمپ اِبارا یکی از تجهیزات اساسی در دستگاه پمپ است که کارایی بالایی در این زمینه دارد. این قطعه مهم دارای مزایای خوبی است که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • طول عمر بالای دستگاه: یکی از مزایای بارز قطعه اتومات پمپ، قابلیت خاموش و روشن شدن خودکار آن است که در غیر اینصورت، دستگاه با یکسره کار کردن ممکن است آسیب ببیند. بنابراین، این تجهیز باعث افزایش طول عمر پمپ خواهد شد.
  • خاموش،روشن شدن دستگاه به‌صورت خودکار: این تجهیز اساسی و حیاتی است و باعث می‌شود که بدون نیاز به خاموش و روشن کردن دستی دستگاه هنگام استفاده از آب، به‌طور خودکار فعال شود و در مواقعی که نیاز به استفاده از آب وجود ندارد، خودکار خاموش شود.
  • جلوگیری از سر و صدای دائمی دستگاه: شما تصور کنید یک پمپ که به‌طور مداوم در حال کار است چه میزان سر و صدای اضافی به محیط اطراف ایجاد می‌کند و این می‌تواند باعث اذیت و آزار ساکنین ساختمان شود. بنابراین، اتومات دستگاه اِبارا که برای روشن و خاموش شدن خودکار دستگاه طراحی شده است، از ایجاد سر و صدای اضافی در محیط جلوگیری می‌کند.
  • صرفه‌جویی مصرف برق: وقتی دستگاه به‌طور مداوم در حال کار است، طبیعتاً برق بیشتری مصرف می‌شود. با استفاده از اتومات پمپ، مصرف برق کاهش می‌یابد زیرا دیگر نیازی به کارکرد دائمی پمپ وجود ندارد.

کاردبرد اتومات پمپ آب اِبارا

ست کنترل اِبارا به دلیل راندمان و مقاومت بالا و همچنین نصب آسان در انواع صنایع براساس نیاز استفاده می‌شود. در ادامه شما را با برخی از کاربرد ست کنترل ابارا آشنا خواهید کرد:

  • مناسب برای پمپ آب خانگی
  • مناسب برای پمپ آب منازل تک واحدی
  • مناسب پمپ آب مصارف صنعتی

از ست کنترل ebara برای تقویت عملکرد پمپ آب و تثبیت جریان آب برای مصارف خانگی، صنعتی و آبیاری باغات و مزارع استفاده می‌شود.

مقایسه اتوماتیک پمپ آب ایران با اتوماتیک پمپ ابارا

در این بخش مقایسه‌ای براساس ویژگی‌های مختلف بین اتوماتیک پمپ‌ آب ایرانی و اتوماتیک پمپ آب ابارا ایتالیا، ذکر شده است:

1- مقایسه براساس طراحی:

  • اتومات پمپ‌های ایرانی: طراحی ساده‌تر و سنتی‌تر.
  • ست کنترل‌های ابارا ایتالیا: طراحی مدرن با استانداردهای بین‌المللی و تکنولوژی پیشرفته.

2- مقایسه براساس راندمان:

  • اتومات پمپ‌های ایرانی: راندمان متوسط و گاهی اوقات کمتر از حد انتظار در واحدهای با تعداد بالا.
  • ست کنترل‌های ابارا ایتالیا: راندمان بالا و عملکرد قابل اعتماد حتی در شرایط کاری سخت.

3- مقایسه براساس نصب و کاربرد:

  • اتومات پمپ‌های ایرانی: نصب و راه‌اندازی ساده اما ممکن است نیاز به تنظیمات دستی داشته باشد.
  • ست کنترل‌های ابارا ایتالیا: نصب آسان و کاربردی با راهنمای کاربر پیشرفته و امکانات اتوماتیک.

4- مقایسه براساس سیستم‌های حفاظتی:

  • اتومات پمپ‌های ایرانی: ممکن است فاقد سیستم‌های پیشرفته حفاظتی باشند.
  • ست کنترل‌های ابارا ایتالیا: مجهز به سیستم‌های جلوگیری از کارکرد بدون آب و سایر مکانیزم‌های حفاظتی.

این مقایسه‌ها به شما کمک می‌کنند تا تصمیم‌گیری دقیق‌تری در انتخاب محصولات مناسب برای سیستم‌های آبرسانی خود داشته باشید. در مجموع، ست کنترل‌های ابارا ایتالیا با ارائه تکنولوژی پیشرفته و کیفیت ساخت برتر، یک گزینه عالی برای کسانی هستند که به دنبال بهینه‌سازی و ارتقاء سیستم‌های آبرسانی خود هستند.

قیمت اتوماتیک پمپ آب ایتالیایی

اتومات یا ست کنترل پمپ آب از تجهیزات مهم و جانبی پمپ است که به‌طور معمول قیمت مناسبی دارند. هزینه‌ای که برای تهیه ست کنترل صرف می‌شود، می‌تواند از هزینه‌های بزرگ‌تر مانند تعمیر و تعویض پمپ آب جلوگیری کند. اما قیمت کلید اتومات مانند سایر وسایل الکترونیکی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به نوع و مدل اتومات، برندِ تولیدکننده و مدت گارانتی اشاره کرد.

البته یکی از عوملی که باعث می‌شود ست کنترل‌های مشابه، تفاوت قیمتی زیادی داشته باشند، کیفیت و برند آن‌ها است. برند اِبارا ارائه‌دهنده محصولات متنوع باکیفیت مانند ست کنترل است که با توجه به کیفیت بالا دارای قیمت مناسبی هستند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسانِ شرکت پایا گسترش خورشید تابان در این سایت تماس بگیرید تا از قیمت‌های دقیق اتومات پمپ اب مطلع شوید.

جمع‌بندی

اتوماتیک پمپ آب ایرانی از تجهیزات مهم پمپ است که باعث افزایش طول عمر و راندمان دستگاه پمپ می‌شود. اتومات‌ها از نظر عملکرد به دو دسته مکانیکی و دیجیتالی تقسیم می‌شوند و هرکدام باتوجه به ویژگی‌های مختلف، دارای کارایی یکسانی هستند. برای خرید بهترین ست کنترل‌ لازم است به برند و کیفیت آن دقت کنید. چراکه کیفیت بالای این تجهیزات، تضمینی برای افزایش طول عمر پمپ آب است. بنابراین بهتر است برای خرید بوستر پمپ و انواع پمپ و تجهیزات جانبی‌ از برند معتبر اِبارا که با بیش از صد سال سابقه درخشان در این زمینه فعالیت کرده است، خرید کنید.