پمپ آب ابارا

پمپ آب ساختمان چیست ؟

پمپ آب خانگی آبارا CMB-C-R

 

پمپ آب ساختمان دستگاهی پرکاربرد و موثر برای تامین فشار آب مورد نیاز است. این دستگاه در محلی نصب می شود که آب مصرفی را به شیرهای داخل خانه منتقل کند یا آب انباشته شده را با فشار مناسب ارائه دهد. کاربرد پمپ ها فراتر از ساختمان های مسکونی است. در مکان های اداری، تجاری و غیره نیز از پمپ آب استفاده می کند و حتی در صنایع مختلف از جمله کشاورزی جایگاه ویژه ای دارد. بوستر پمپ آبرسانی

پمپ آب ساختمان چیست؟ هدف اجرایی آن ...

پمپ ابزاری است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. انرژی مکانیکی از منبع موتور دریافت و به سیال در حال حرکت منتقل می شود. به همین خاطر، سیال به راحتی از نقطه ای به نقطه دیگر با سرعت بالا حرکت می کند. پمپ ها در انواع مختلفی در بازار موجود است که هر کدام کاربرد ویژه ای دارند. بوستر پمپ آبرسانی این روزها به دلیل فشار آب بسیار کم برخی مناطق، نصب پمپ آب ساختمان بهترین راه حل است. این وسیله مکانیکی به عنوان یکی از ضروری ترین تجهیزات خانه های مسکونی به حساب می آید که در زندگی روزمره حضور پررنگی دارد.

انواع پمپ آب

در این قسمت با انواع پمپ آب خانگی یا همان ساختمانی آشنا می شوید:

بوستر پمپ خانگی

این مدل پمپ برای محیط های مسکونی و مجتمع های بزرگ طراحی شده و شامل تعدادی پمپ است که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. بوستر پمپ ها دارای یک الکتروموتور مشترک بین پمپ های تعبیه شده است و از روند خاصی برای انتقال آب پیروی می کند. بدین شکل، فشار آب یکسانی بین طبقات تقسیم می شود.

پمپ سانتریفیوژ

پمپ سانتریفیوژ یا گریز از مرکز یکی دیگر از مدل پمپ های آب ساختمانی است که با چرخش پروانه کار می کند. در واقع آب درون پروانه با سرعت بالا به گردش درمی آید و با فشار زیاد از داخل محفظه به بیرون پرت می شود. این پمپ برای صنایع مختلف کاربرد دارد و به خوبی مجتمع و ساختمان های بزرگ را پوشش می دهد.

پمپ بشقابی

پمپ بشقابی نیز با قدرت و میزان آبدهی مختلف تولید می شود. پمپ آب سیرکولاتور سطح صاف و گرد این دستگاه باعث شده است به نام بشقابی معروف شود. این پمپ نیز از چند پروانه تشکیل که با چرخش آن ها، سیال به سمت بیرون با سرعت بیشتر پرتاپ می شود.

پمپ آب جتی

پمپ آب ساختمان جتی جز محبوب ترین پمپ ها است که به نام دیگر، پمپ آب خودمکش شهرت دارد. نحوه کار این پمپ بدین شکل است که با حذف هوا خلا ایجا می کند. خلا ایجاد شده نیز منجر به مکش آب می شود.

پمپ آب دیافراگمی

این پمپ به نام پمپ مخزن قابل انبساط شناخته می شود. بوستر پمپ آبرسانی با داشتن مخزن، آب درون آن ذخیره شده و در صورت نیاز آب در اختیار صاحبان خانه قرار می گیرد. زمانی که آب مخزن از حد مشخصی پایین تر رود، پمپ شروع به کار می کند. از مزایای پمپ دیافراگمی می توان به راندمان بالای آن اشاره کرد که از کار کردن مداوم پمپ جلوگیری می کند.

پیشمهاد مطالعه: تفاوت پمپ محیطی و جتی

ساختار پمپ خانگی؛ شناخت بیشتر این ابزار کاربردی

با بررسی اجزای پمپ ساختمان بهتر طرز کار آن آشنا می شوید. این اجزا به شرح زیر است:

  • الکتروموتور: این قسمت مهم ترین بخش دستگاه است. با روشن شدن آن، جریان الکتریکی به وجود می آید.
  • شفت: با تولید جریان الکتریکی، شفت به حرکت در می آید. بدین شکل، جریان الکتریکی به انرژی مکانیکی تبدیل می شود.
  • پروانه: به محض حرکت شفت، روتور و پروانه نیز شروع به حرکت می کنند.
  • بلبرینگ: این قسمت نیز وظیفه انتقال حرکت روتور به پروانه را دارد. بلبرینگ باعث حرکت نرم و راحت تر پروانه می شود.
  • مکانیکال سیل: این بخش کار آب بندی را انجام می دهد و از نفوذ آب به قطعات دستگاه جلوگیری می کند.
  • پوسته: تمام اجزای پمپ درون یک پوسته قرار دارند. این پوسته باید مستحکم و مقاوم باشد. در صورت خوردگی آن احتمال خرابی پمپ افزایش می‌یابد.

کاربرد پمپ های ساختمان

مهم‌ترین هدف استفاده از پمپ آب ساختمان، بهبود و تقویت فشار آب آپارتمان است. ساختمان های مسکونی و اداری که مشکل کمبود آب دارند، با کمک این ابزار فشار مناسب و قوی آب را تجربه می کنند. نحوه کار پمپ بدین صورت است که ساختمان های دارای افت فشار کم با تهیه پمپ مناسب و نصب آن، فشار مناسب برای انشعابات مصرفی ایجاد می شود.

عوامل موثر بر انتخاب پمپ آب مناسب ساختمان

اگر تا به حال تجربه خرید پمپ آب خانگی را ندارید، باید به برخی نکات توجه کافی داشته باشید:

  • متراژ واحد مسکونی
  • تعداد شیرهای داخل واحدهای ساختمان
  • محل نصب پمپ
  • سایز لوله های آب ساختمان
  • تعداد طبقات
  • فشار لازم برای استفاده از آب

مزایای استفاده از پمپ آب آپارتمانی

پمپ آب خانگی یا ساختمانی برای نصب در محیط های مسکونی طراحی می شود و انتخاب آن نسبت به دیگر پمپ ها دارای مزایای اثربخشی است:

  • قیمت مناسب: پمپ های خانگی نسبت به دیگر پمپ ها، قیمت مناسبی دارد. با خرید پمپ آب ساختمان هزینه ها کاهش می یابد. امروزه برندهای معتبری برای تهیه این محصول وجود دارد که با در نظر گرفتن نیازهای ساختمان، پمپ مناسب را انتخاب می کنید.
  • نصب و راه اندازی راحت: یکی دیگر از مزایای پمپ های خانگی، نصب راحت است. البته بهتر است برای اجرای آن از متخصصین کاربلد در این زمینه کمک بگیرید. همچنین قبل از خرید، در مورد راه اندازی آن از مرکز خرید سوال بپرسید.
  • بهبود فشار آب: با راه اندازی پمپ آب فشار مطلوبی در محیط های مختلف مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و ... ایجاد می شود. دیگر بابت کم بودن فشار آب دچار مشکل نخواهید شد.
  • قابل تنظیم بودن فشار آب: سیستم جریان آب ثابت با کمک پمپ آب قابل تنظیم نیازهای ساختمان را برآورده می کند. این ابزار باعث تنظیم دلخواه فشار آب می شود.
  • صرفه جویی در زمان و هزینه: یکی دیگر از مزایای داشتن پمپ آب صرفه جویی در زمان و هزینه ها است. بوستر پمپ آبرسانی با نصب پمپی باکیفیت از هزینه های دیگر می کاهید. همچنین کارهای نظافتی و شستشو سریع تر انجام می شود. دیگر نیازی نیست بابت کارهای تاسیساتی ایجاد شده به دلیل کم فشار بودن آب هزینه های اضافی بپردازید.

انتخاب درست پمپ آب ساختمان؛ تقویت فشار آب در یک چشم بهم زدن

پمپ های ساختمانی براساس توان به انواع مختلف نیم اسب بخار، یک اسب بخار، یک و نیم اسب بخار و دو اسب بخار تقسیم می شود. توان های دارای دو و نیم و سه اسب بخار مناسب آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی ایده آل است. دیگر پارامترهایی که باید برای خرید پمپ در نظر بگیرید به شرح زیر است:

  • دبی یا همان آبدهی پمپ آب
  • هد پمپ آب
  • توان مصرفی
  • راندمان

کلام آخر

پمپ آب ساختمان یکی از پرکاربردترین تجهیزات لازم برای خانه ها و آپارتمان های مسکونی است که مشکل کم آبی و فشار پایین آب را جبران می کند. تهیه این پمپ به شما کمک می کند از جریان آب شیرآلات داخل خانه لذت ببرید و دیگر از کمبود آب شکایت نداشته باشید.

تهیه پمپ مناسب برای خانه باعث صرفه جویی در هزینه ها و زمان می شود و از میان مدل‌های مختلف موجود در بازار می‌توانید به خرید بوسترپمپ و انواع پمپ‌های آب با توان مورد نیاز اقدام کنید.

اتومات پمپ آب قیمت
تعمیر ست کنترل پمپ آب
اتوماتیک پمپ آب پنتاکس
ست کنترل پنتاکس
قیمت مخزن پمپ آب خانگی
قیمت پمپ آب

کلید اتوماتیک پمپ آب
قیمت مخزن پمپ آب خانگی
قیمت پمپ آب
تعمیر ست کنترل پمپ آب
اتوماتیک پمپ آب پنتاکس
قیمت ست کنترل