پمپ آب ابارا

پمپ آب برای آپارتمان

پمپ آب برای ساختمان یکی از ضروری‌ترین تجهیزات برای زندگی به حساب می‌آید. این دستگاهِ کاربردی به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند با کمک نیروی الکتریسیته، انرژی جنبشی آب را افزایش داده و آن را به طرف بالا پمپاژ کند. قابل ذکر است که پمپ آب در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر یک ویژگی‌های مخصوص و منحصربه‌فردی خود را دارند. در ادامه این راهنما، ضمن آشنایی بیشتر با چیستی پمپ آب، به بررسی انواع پمپ‌های مناسب آپارتمان از برند ابارا خواهیم پرداخت؛ برای کسب اطلاعات بیشتر از شما دعوت می‌شود تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

هر آن چه که باید درباره پمپ آب برای آپارتمان بدانید!

زندگی در تمدن شهری منجر شده تا همة ما با «پمپ آب» آشنا باشیم؛ چراکه امروزه در آپارتمان‌های مختلف و برج‌هایی با ارتفاع بالا به وفور از انواع مختلف این دستگاه استفاده می‌شود. پمپ آب که گاهاً تحت عنوان تلمبه نیز شهرت دارد، دستگاهی است که از آن به منظور انتقال یا جابه‌جایی مایعات مختلف مثل آب با فشار زیاد استفاده می‌شود. اعمال فشار زیاد در حین جابه‌جایی مایعات سبب می‌شود تا بتوان آن را تا ارتفاع بالاتر یا پایین‌تر انتقال داد.

به‌عنوان مثال، یکی از اصلی‌ترین کاربردهای انواع پمپ آب ساختمان انتقال آب مصرفی آپارتمان‌ها و برج‌ها به طبقات بالایی است. اگر از پمپ آب در چنین شرایطی استفاده نشود، طبقات بالایی ساختمان نمی‌توانند به آب دسترسی داشته باشند یا این که فشار آب برای آن‌ها بسیار کم خواهد بود. افزون‌بر این، پمپ آب در صنایع مختلف نیز کارایی دارد. اگر قصد خرید پمپ آب مناسب برای ساختمان را دارید، یکی از مهم‌ترین نکاتی که بایستی مد نظر داشته باشید، اعتبار برند تولیدکننده این محصول است. اما سوال این‌جاست که کدام برند می‌تواند برای خرید این دستگاه‌ها قابل اعتمادتر باشد؟

ابارا (Ebara)؛ تولیدکننده انواع پمپ آب برای آپارتمان

کمپانی تولیدیِ پمپ ابارا یکی از مجموعه‌های فعال در زمینه تولید و ساخت ماشین‌آلات است. ابارا انواع تجهیزات نظیر: پمپ، سیستم‌های پمپاژ و کمپرسور، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، فن‌ها و چیلرها، سرویس‌های نگهداری دستگاه‌های سوزاندن زباله‌های شهری و غیره است. ابارا فعالیت خود را طور رسمی در سال 1912 آغاز کرد. دامنه محصولات عرضه شده توسط این برند بسیار گسترده بوده و به همین علت توانسته بخش بزرگی از نیاز بازار به تجهیزاتی باکیفیتِ بالا برای مصارف خانگی و صنعتی را تأمین کند.

انواع پمپ آب برای آپارتمان برند ابارا (Ebara)

همان‌طور که گفته شد، پمپ‌های آب در انواع مختلفی قابل تولید هستند که هر یک از آن‌ها مشخصات منحصربه‌فردی دارند. با شناخت هر یک از تجهیزات مذکور می‌توان در زمان خرید تصمیم بهتری گرفت. در ادامه ضمن بررسی انواع پمپ آب برای آپارتمان، در ابتدا نگاهی اجمالی به انواع این دستگاه در جدول زیر خواهیم داشت:

1. پمپ آب خانگی

پمپ‌های خانگی ارائه شده توسط برند ابارا در سری‌های مختلف PRA، CMA،CDA، AGA عرضه می‌شوند که در ادامه با هر یک از آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • پمپ آب خانگی ابارا سری PRA: این محصول که تحت عنوان «پمپ محیطی» نیز شهرت دارد، از جمله پمپ‌های معروف ابارا به حساب می‌آید. از ویژگی‌های بارز این پمپ می‌توان به ابعاد کوچک و به طبع آن، فرایند نصب ساده و جابه‌جایی راحت اشاره داشت. توان این پمپ از 0.5 تا 2 اسب بخار است که توان 0.5 آن عمدتاً مصارف ساختمانی و مسکونی دارد. از دیگر خصوصیات این پمپ می‌توانیم به توانایی تحمل فشار تا 12 بار اشاره داشته باشیم.
  • پمپ آب خانگی ابارا سری CMA: یکی دیگر از انواع پمپ آب برای آپارتمان، پمپ سری CMA بوده که به عنوان «پمپ بشقابی» نیز شناخته می‌شود. این دستگاه به صورت سانتریفیوژی و با یک پروانه عمل کرده و از جمله ویژگی‌های بارز آن می‌توانیم به کیفیت عالی، تولید صدای کم و قابلیت تعمیر اشاره داشته باشیم. لازم به ذکر است که این دستگاه در مقایسه با سری PRA در حین کارکرد صدای کم‌تری تولید می‌کند.
  • پمپ آب خانگی ابارا سری AGA: این محصول که با نام «پمپ جِتی» نیز شهرت داشته، فشار بیش‌تر و دبی کم‌تری در مقایسه با پمپ بشقابی اعمال خواهد کرد. این پمپ عمدتاً مصارف خانگی داشته و دارای توان 0.75 کیلووات است.
  • پمپ آب خانگی ابارا سری CDA: از دیگر انواع پمپ آب برای آپارتمان می‌توان به پمپ‌های CDA یا «دو پروانه» اشاره داشت. ازآنجایی‌که پمپ‌های مذکور دو پروانه هستند، دبی و فشار بالاتری دارند. توان این نوع پمپ از 3.4 الی 5.5 اسب بخار است و از پمپ‌های پرقدرت به حساب می‌آید.
  • پمپ آب خانگی ابارا سری JME: این دستگاه عمدتاً برای آبیاری باغ در مقیاس کوچک، جابه‌جایی آب تمیز، تخلیه آب انبارها و استخرهای شنا و همچنین تأمین آب آشامیدنی کاربرد دارد. دارای حداکثر فشار کاری 6 بار، حداکثر دمای مایع 45 درجه و حداکثر عمق مکش 8 متر است.

مصارف پمپ آب خانگی ابارا

اکنون که با سری‌های مختلف این پمپ آشنا شدیم، باید در نظر داشته باشید که این تجهیزات در ساختمان‌های خانگی با هدف افزایش فشار یا دبی آب به کار گرفته می‌شوند. علاوه‌بر این، از این پمپ‌ها می‌توان در موارد زیر نیز استفاده کرد:

  • آب‌نماها و فواره‌ها
  • مجتمع‌های اداری
  • بوستر پمپ‌ها
  • آبرسانی ویلاها

2. انواع پمپ آپارتمان سیرکولاتور ابارا (Ebara)

پمپ سیرکولاتور خطی ابارا از دیگر محصولات عرضه شده توسط برند ابارا ایتالیا است که در سری‌های مختلف  LPS ETHERMA ،MR، LPC تولید و عرضه می‌شود. این پمپ‌ها هم مصارف صنعتی و هم مصارف خانگی دارند و در مدل‌های تک فاز و سه فاز تولید می‌شوند. به طور معمول این پمپ‌ها در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، انتقال مواد و در استخرها کارایی دارند.

  • پمپ سیرکولاتور خطی ابارا سری MR: این محصول عمدتاً مصارف خانگی دراد و می‌توان از آن در پکیج‌های خانگی، سیستم‌های گردش آب سرد و گرم، انتقال مواد دارویی و در استخرهای کوچک بهره برد. این مدل از پمپ‌ها سه سرعته هستند.
  • پمپ سیرکولاتور خطی ابارا سری LPS: این مدل پمپ آب برای آپارتمان عمدتاً در سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گرفته و در دو مدل تک فاز و سه فاز قابل تولید است. از جمله ویژگی‌های بارز این پمپ می‌توانیم به طول عمر بالا و کم صدا بودن آن در حین کارکرد اشاره داشته باشیم.
  • پمپ سیرکولاتور خطی ابارا سری LPC: از دیگر انواع پمپ سیرکولاتور می‌توان به سری LPC اشاره داشت که کاربری آن عمدتاً در سیستم‌های آبیاری، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، تهویه مطبوع و در رودخانه‌ها بوده و حداکثر دمای مایع و فشار کاری در آن 130 درجه سانتی‌گراد و 4 بار است.
  • پمپ سیرکولاتور خطی ابارا سری ETHERMA: پمپ چهار‌سرعته مذکور علاوه‌بر مصارف خانگی مصارف صنعتی نیز دارد. حداکثر فشار و دمای مایعات در پمپ مذکور 1 بار و 120 درجه سانتی‌گراد است. عمدتاً از آن می‌توان در پکیج‌های خانگی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در استخر و در جابه‌جایی سیالات بهره برد.

مصارف پمپ سیرکولاتور خطی ابارا

این محصول یکی از انواع پمپ آب برای آپارتمان به حساب آمده که مصارف متنوعی دارد. مصارف این پمپ عبارت است از:

  • استفاده برای گردش آب گرم در پکیج‌های خانگی
  • انتقال سیالات
  • جکوزی و استخر
  • سیستم تهویه مطبوع

3. پمپ شناور (الکتروپمپ) مناسب آپارتمان

 الکتروپمپ‌ یا پمپ شناور نمونه‌ای از پمپ‌های متشکل از چند پمپ و کوپل‌شده هستند. ممکن است برایتان سوال باشد که تفاوت پمپ با الکتروموتور در چیست. از جمله مواردی که منجر به ایجاد تفاوت بین پمپ و الکتروپمپ می‌شود این است که الکتروپمپ‌ها قابل استفاده در مخازن آبرسانی هستند. علاوه‌بر این، امکان استفاده از الکتروپمپ‌ها در صنعت و در پمپ بنزین، پمپ آب خودرو، پمپ‌های بزرگ به منظور پُر کردن حوضچه‌های تعمیر کشتی، فیلتر آکواریوم، در صنعت اتومبیل برای خنک‌کننده آب و تزریق سوخت و صنایع دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که الکتروپمپ‌ها به انواع مختلف سطحی، کفکش، شناور، ضد اسید و روغن داغ قابل تقسیم‌بندی هستند.

پمپ‌ شناور در سه نوع تولید و عرضه می‌‌شوند: شناور چاهی، شناور کفکش و شناور لجن‌کش که دو مورد اول مناسب مصارف خانگی و ساختمانی هستند.

پمپ شناور چاهی

از دیگر انواع پمپ آب برای آپارتمان می‌توانیم به پمپ شناور چاهی اشاره داشته باشیم. این پمپ از جمله بهترین پمپ‌های شناور به حساب می‌آید که ضمن مصارف خانگی، برای کشاورزی و در کاربردهای صنعتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پمپ‌های شناور ابارا در سری‌های مختلف IDROGO EBS OM ONK و در مدل‌های تک فاز و سه فاز تولید و عرضه می‌شوند. پمپ‌ شناور چاهی ابارا عمدتاً برای انتقال آب صاف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه استفاده از آن‌ها برای آب‌های دارای ذراتی هم‌چون شن و ماسه توصیه نمی‌شود.

پمپ کفکش ابارا

پمپ‌های کفکش ابارا از جمله پمپ‌های مستغرق سانتریفیوژ هستند که می‌توان از آن‌ها برای انتقال آب و مایعات از عمق چاه، استخر و مخازن به سطح استفاده کرد. این پمپ‌ها  علاوه‌بر مصارف خانگی برای انتقال آب از استخرها و حوضچه‌ها، استخرهای پرورش ماهی، آبیاری کشاورزی، تخلیه پساب باران، آب‌نما و فواره، تخلیه فاضلاب سبک، صنایع کاغذ و چوب، چرم‌سازی و انتقال مواد شیمیایی نیز قابل استفاده هستند. کمپانی ابارا پمپ‌های لجن کش هم تولید می‌کند که از آن‌ها برای انتقال لجن و آب فاضلاب استفاده می‌شود.

4. بوسترپمپ ابارا

از دیگر انواع پمپ آب برای آپارتمان می‌توانیم به بوستر پمپ اشاره داشته باشیم. به طور معمول در این دسته از محصولات چند پمپ را به صورت موازی یا سری به یکدیگر متصل کرده تا فشار آب برای مصارف مختلف افزایش پیدا کند. بوسترهای پمپ ابارا مصارف مختلفی هم‌چون آبرسانی و آتش‌نشانی دارند. در حالت کلی، بوسترهای پمپ ابارا می‌توانند در کنار افزایش فشار آب در ساختمان‌های مسکونی و اداری، به منظور افزایش فشار آب در سیستم‌های آتش‌نشانی، مصارف کشاورزی و آبیاری و همچنین در مصارف صنعتی و کارخانجات نیز مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه نگاهی بر مصارفی که این دسته از پمپ‌های ابارا دارند خواهیم داشت:

  • بوستر پمپ ابارا سری CDA و بوستر پمپ ابارا سری EVMS EVMSG دور متغیر هستند و می‌توان از آن‌ها برای مصارف آبرسانی بهره برد.
  • بوستر پمپ ابارا سری MD-MMD، بوستر پمپ ابارا سری 3D-3DPF و بوستر پمپ ابارا سری FSA دور ثابت‌اند و عمدتاً برای مصارف آبیاری و آتشنشانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته سری FSA فقط برای مصارف آتشنشانی کارایی دارد.
  • بوستر پمپ آبرسانی ابارا مدل CMB: این دستگاه برای جابه‌جایی آب تمیز، تقویت فشار سیستم خانگی، سیستم شست‌وشوی مواد غذایی و همچنین مصارف صنعتی و نصب در تجهیزاتی که از مایعات غیرتهاجمی بهره می‌برند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: بوستر پمپ آب جهت تقویت آبرسانی خانگی چیست؟

5. پمپ طبقاتی (چند مرحله‌ای) ابارا

محصول بعدی که در دسته انواع پمپ آب برای آپارتمان قرار می‌گیرد، پمپ آب طبقاتی ابارا است که در دو مدل عمودی و افقی قابل خرید هستند. این دسته از پمپ‌ها ضمن استفاده در برج‌های مسکونی، مسکن مهر و آسمان‌‌خراش‌ها، در صنایعی نظیر آب‌شیرین‌کن صنعتی، آب تصفیه‌کن، تغذیه دیگ بخار، بویلرها، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، تولید اسید و باز، تصفیه‌خانه‌ها، آب و فاضلاب و غیره نیز کارایی دارند.

در این مدل از انواع پمپ آب برای آپارتمان معمولاً چندین پروانه در طبقات مختلف روی هم  یا در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و سیال در آن از این چند پروانه عبور خواهد کرد. پمپ‌های طبقاتی ابارا تحت عناوین دیگری نظیر «پمپ چند طبقه» و «پمپ چند پروانه» نیز شهرت دارد. در ساختار کلی این پمپ‌ها از یک محور اصلی استفاده شده و پروانه‌ها، کاسه‌ها و دیفیوزها روی آن محور تعبیه می‌شوند.

سخن پایانی

کمپانی ابارا یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید و ارائه انواع پمپ آب برای آپارتمان و سایر مصارف است که در این راهنما سعی کردیم نگاهی بر انواع مختلف این تجهیزات داشته باشیم. شرکت پایا گسترش خورشید تابان مفتخر است که به عنوان بزرگ‌ترین و اولین نمایندگی محصولات ابارا (Ebara)، انواع مختلف پمپ‌های ارائه شده توسط برند ابارا را با ضمانت اصالت کالا، بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به شما عزیزان عرضه کند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر پیرامون خرید بوسترپمپ و انواع پمپ‌های آب، از شما دعوت می‌شود از محصولات موجود در سایت بازدید کنید. فراموش نکنید که اعتبار برند سازنده پمپ ارتباط مستقیم با کیفیت آن دارد. خوشبختانه برند ابارا (Ebara) نیز در زمره برترین برندهای تولیدکننده پمپ آب قرار گرفته و کیفیت بالایی دارد. 

اتومات پمپ آب قیمت
تعمیر ست کنترل پمپ آب
اتوماتیک پمپ آب پنتاکس
ست کنترل پنتاکس
قیمت مخزن پمپ آب خانگی
قیمت پمپ آب

کلید اتوماتیک پمپ آب
قیمت مخزن پمپ آب خانگی
قیمت پمپ آب
تعمیر ست کنترل پمپ آب
اتوماتیک پمپ آب پنتاکس
قیمت ست کنترل