دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید بهترین مارک پرشر سوئیچ پمپ آب

پرشر سوئیچ یک ابزار بسیار پرکاربردی برای تنظیم فشار است. استفاده از پرشر سوئیچ پمپ، امکان کنترل فشار پمپ آب در سیستم‌های تحت فشار را فراهم می‌کند و باعث روشن و خاموش کردن پمپ آب به‌صورت اتوماتیک می‌شود. همچنین، استفاده از این تجهیزات باعث افزایش ایمنی سیستم‌ها و جلوگیری از خرابی و آسیب به دستگاه‌ها و تجهیزات می‌شود. به‌همین دلیل استفاده از آن برای مصارف خانگی، سیستم‌های آبیاری، شبکه‌های آب و ماشین‌آلات صنعتی ضروری است. در ادامه، با بهترین مارک‌ پرشر سوئیچ پمپ آب و نحوه تنظیم و قیمت آن‌ آشنا خواهید شد.

فاکتورهایی برای انتخاب بهترین مارک پرشر سوئیچ پمپ آب

برای تشخیص بهترین مارک پرشر سوئیچ، لازم است برند مورد نظر را از لحاظ یک سری فاکتورها مورد بررسی قرار دهید؛ از جمله:

  • کیفیت ساخت پرشر سوئیچ پمپ: اطمینان حاصل کنید که مارک انتخابی از مواد با کیفیت و فناوری مناسب استفاده می‌کند تا پرشر سوئیچ باکیفیت و پایداریِ بالا تولید شود.
  • قابلیت‌ها و ویژگی‌ها: مقایسه و بررسی ویژگی‌های مختلف مدل‌ها از جمله حساسیت تنظیمات، قدرت کنترل، نمایشگر و دیگر ویژگی‌های مهم می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  • قیمت و مقایسه توانایی‌ها: بررسی قیمت‌های مختلف مدل‌ها و مقایسه آن‌ها با ویژگی‌ها و توانایی‌های ارائه شده، می‌تواند به شما کمک کند تا از نظر اقتصادی بهترین مارک را انتخاب کنید. البته انتخاب مارک این دستگاه به بودجه شما بستگی دارد که با در نظر گرفتن بودجه و نیاز خود می‌توانید مارکی انتخاب کنید که توانایی لازم برای نیاز شما را داشته باشد.
  • نظرات کاربران: مطالعه نظرات و بازخوردهای کاربران و مشتریان قبلی درباره مارک‌ها و مدل‌های مختلف، یکی از راه‌های تشخیص بهترین مارک است و به شما در انتخاب مناسب کمک می‌کند.
  • خدمات پس از فروش: اطمینان حاصل کنید که تولیدکننده خدمات پس از فروش و گارانتی قابل اعتماد ارائه می‌دهد تا در صورت بروز مشکلات بعد از خرید به شما کمک کند.

ناگفته نماند که برند امرا (Emra) با سابقه‌ای درخشان توانسته نظر کاربران خود را جلب کند و بهترین پرشر سوئیچ با کیفیت بالا را ارائه دهد.

انواع پرشر سوئیچ پمپ آب امرا

پرشر سوئیچ، اتومات پمپ مکانیکی است که براساس تعداد فاز برقی به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می‌شود. بهتر است هنگام انتخاب بهترین مارک پرشر سوئیچ پمپ آب، آن را از نظر مصرف برق مورد بررسی قرار دهید تا با فاز برقی محل نصب مطابقت داشته باشد. اما انواع پرشر سوئیچ از نظر تعداد فاز به شرح زیر است:

  1. پرشر سوئیچ پمپ امرا مدل PM5: در این نوع سوئیچ فشار، تنها یک فاز برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طور معمول این نوع پرشر سوئیچ برای پمپ‌ آب خانگی و تجهیزات خنک‌کننده کاربرد بیشتری دارند. همچنین توانایی تنظیم فشار از 1.4 بار تا 12 بار را دارد.
  2. پرشر سوئیچ پمپ امرا مدل PM12: برای این نوع سوئیچ فشار هم برای برق تک فاز مناسب است. همچنین فشار آب را از 1.4 بار تا 12 بار تنظیم می‌کند.

مراحل نحوه تعویض پرشر سوئیچ پمپ آب

گاهی خرابی‌ها و مشکلاتی در کلید اتوماتیک یا کلید فشار پمپ به گونه‌ای شدید و غیرقابل تعمیر هستند که تعمیر آن‌ها غیرممکن است. به‌عبارت دیگر، پرشر سوئیچ پمپ آب می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به دستگاه پمپ وارد کند. در چنین شرایطی تعویض آن‌ها با یک پرشرسوئیچ اصل و باکیفیت، به‌صرفه‌تر خواهد بود.

نکته حائز اهمیت در تعویض پرشر سوئیچ این است که تعویض و نصب مجدد بهترین مارک پرشر سوئیچ پمپ آب امری کاملاً تخصصی است. بنابراین، برای انجام این کار، حتماً از یک تعمیرکارِ ماهر کمک بگیرید. در اینجا فرایند تعویض و نصب مجدد پرشر سوئیچ پمپ آب را مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

مرحله اول: تعویض پرشر سوئیچ پمپ آب

  • ابتدا برق سیستم را از منبع برق آن به‌طور کامل قطع کنید.
  • سپس با کمک باز کردن شیر تخلیه تعبیه شده در قسمت زیرین مخزن تحتِ فشار ِپمپ، آب داخل مخزن را خالی کنید.
  • در این مرحله، با کمک پیچ گوشتی، پیچ‌های موجود بر روی درپوش پرشر سوئیچ پمپ آب را باز کنید.
  • بعد از کسب اطمینان از قطع بودن کامل برق در سیستم، به باز کردن سیم‌های اتصال‌دهنده پرشر سوئیچ پمپ آب اقدام کنید.
  • سپس پرشر سوئیچ پمپ آب را از سیستم جدا کنید.

مرحله دوم از تعویض کلید اتومات؛ بررسی میزان فشار هوا در داخل مخزن تحت فشار

قبل از نصب پرشر سوئیچ پمپ آب جدید بر روی سیستم، باید میزان فشار مخزن تحت فشار را بررسی کنید. این کار باعث می‌شود تا در آینده برای پمپ آب مشکلی به‌وجود نیاید.

با کمک فشار سنج، میزان فشار هوای داخل مخزن را اندازه‌گیری کنید. در صورت کم یا زیاد بودن فشار هوا می‌توانید از طریق شیری که در بالای مخزن تعبیه شده، آن را تنظیم کنید.

در این مرحله اگر میزان فشار هوا زیاد بود، باید باد مخزن را تا حد مجاز خالی کنید. اما اگر فشار هوا کمتر از حد معین بود، می‌توانید با استفاده از کمپرسور هوا، میزان باد را تنظیم کرد و به حد استاندارد برسانید.

مرحله سوم: نصب و جایگزین پرشر سوئیچ پمپ آب جدید

برای نصب و قرار دادن بهترین مارک پرشر سوئیچ پمپ آب، ابتدا باید با استفاده از سمباده فلزی، سیم‌های اتصال‌دهنده را از هرگونه کثیفی و رسوب پاک کنید تا مشکلی در اتصال برق به کلید اتومات ایجاد نشود.

  • در این مرحله از فرایند نصب، باید چند بار نوار لوله را به دور ورودی لوله آبی که کلید اتومات بر روی آن نصب می‌شود، بپیچیم. اما توجه کنید که تعداد بارهای پیچیدن نوار لوله زیاد نشود زیرا باعث مسدودی ورودی لوله می‌شود و عملکرد پرشر سوئیچ را به خطر می‌اندازد.
  • حالا می‌توانید پرشر سوئیچ جدید را روی پمپ نصب کنید. برای این کار، ابتدا پوش کلید اتومات را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید، سپس بدنه پرشر سوئیچ را بر روی لوله آب ورودی به پمپ قرار دهید و با استفاده از آچار فرانسه، آن دو را به هم محکم کنید.
  • سپس برق کلید اتومات پمپ را بر روی سیستم نصب کنید.

مرحله چهارم: تنظیم فشار پمپ آب توسط پرشر سوئیچ جدید

در آخر برای اینکه از عملکرد صحیح پرشر سوئیچ اطمینان حاصل کنید لازم است درپوش آن را بسته و سیستم را روشن و خاموش کنید.

پرشر سوئیچ پمپ آب اهمیت بسیار بالایی در روند کار پمپ آب خانگی و مخزن تحت فشار آن دارد. این قطعه به محضِ نیازِ پمپ به آب اضافی، کار خود را آغاز می‌کند و با روشن کردن پمپ، آب مورد نیاز را در داخل مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی ذخیره می‌کند.

قیمت پرشر سوئیچ پمپ خانگی

قیمت بهترین مارک پرشر سوئیچ پمپ آب به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل مواردی مثل دامنه فشار قابل اندازه‌گیری، جنس قطعات الکتریکی، برند و کشور سازنده است. هرکدام از این عوامل می‌توانند تاثیر زیادی بر تعیینِ قیمت پرشر سوئیچ پمپ خانگی داشته باشند. به عنوان مثال، اگر پرشر سوئیچ دارای دامنه وسیعی برای اندازه‌گیری فشار باشد یا از قطعات با کیفیتِ بالا تشکیل شده باشد، قطعاً قیمت متفاوت‌تری نسبت به پرشر سوئیچ‌های مشابه اما بی‌کیفیت و تقلبی خواهد داشت. برای اطلاع دقیق و به‌روز  قیمت پرشر سوئیچ پمپ آب، با ما تماس بگیرید.

جمع‌بندی

انتخاب بهترین مارک پرشر سوئیچ پمپ آب به‎‌علت اهمیت و ضرورت آن در مصارف خانگی و صنعتی، موضوع چالش‌برانگیزی است. برای اینکه از انتخاب بهترین مارک اطمینان حاصل کنید باید به کیفیت، قابلیت‌ها، خدمات پس از فروش و میزان رضایت کاربران توجه کنید. در ادامه به نحوه تعویض این دستگاه با توضیح مرحله به مرحله پرداختیم. برای خرید بوستر پمپ، انواع پمپ و دستگاه‌‌های جانبیِ پمپ آب از برندهای معتبر دنیا، با کارشناسان مجموعه پایا گسترش خورشید تابان مشورت کنید. قطعاً آن‌ها با توجه به نیاز و بودجه شما و با دانش تخصصی در این زمینه، دستگاه‌های مناسب را به شما معرفی خواهند کرد.